23 Temmuz 2023 Pazar

Uluslararası İlişkiler Öğrencileri İçin Eğitim Videoları

Çevrimiçi eğitim videoları artık daha önce hiç olmadığı kadar yaygınlaştı. Ancak altı-yedi yıl önce youtubeda gezinirken Harry Kreisler ile UI Teorisi sohbetleri, Philosphy Tube felsefeye giriş videoları benim için bulunmaz bir kaynaktı. Burada benim çeşitli dönemlerde izlediğim ve karşılaştığım eğitim videolarını bir liste halinde paylaşarak sizi küçük bir zahmetten kurtarmak istiyorum. Mümkün olduğu kadar Türkçe eğitim videolarını ön sıralarda yer almasına çalıştım. 

Listeye ise  tabii ki de bu sürece öncülük etmiş H. Kreisler - Conversation with History ile başlıyoruz.


1. Conversation with History (Harry Kreisler)






















Pinar Bilgin - Foreign Policy 
Nil Şatana  - The International System Nil
Sean McMeekin -    Diplomatic History
 Mustafa Kibaroğlu - Middle East Security Structure


Savaşın Nedenleri ve Önlenmesi (MIT 17.42) (Prof. Stephen Van Evera)
Siyaset Felsefesine Giriş (YALE) (Prof. Steven B. Smith)
Batı Felsefesi Klasikleri (MIT) (Prof. Rae Langton)




20.  Annual Reviews Conversations (okumak için bkz.) 


(P. Bilgin, B. Buzan, J. Ikenbbery, R. Schweller, P. Porter, E. Ringmar)






24. Philosophy Tube


25. Edx (Politics & Society)





28. CrashCourse  
(US Government, Politics, History)














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder